• De bekerwedstrijd van VVR tegen vierde klasser RVC Celeritas in Rijswijk zou eerst op zaterdag 22 oktober worden gespeeld. Deze bekerconfrontatie is verzet naar dinsdag 25 oktober 2022. Voor de KNVB beker in de 1e ronde in Groep 1, op weg dus naar Sportpark Prinses Irene aan de Schaapweg 2 in Rijkswijk. Er wordt om 20.00 uur afgetrapt.
    Het in 1907 gefuseerde RVC Celeritas speelt in dezelfde kleuren als vv Rozenburg: een geel - rood verticaal gestreept shirt, zwarte broek en gele kousen waarop het oprichtingsjaar is vermeld.

• Een confrontatie werd het zeker. Vanaf het beginsignaal door scheidsrechter M.G.L. (RenĂ©) Sinke zitten de Rijswijkers er fysiek meteen bovenop. Rozenburg is beducht voor het felle spel van de tegenstander
    en behoedzaam voor nog meer blessures. Desondanks komt Rozenburg in de 23e minuut toch op een 1-0 voorsprong door Bethslot Woldeamanuel.

Regisseur in eigen theater
    De eerste helft duurt ongeveer 11 minuten langer dan normaal. Scheidsrechter Sinke verkeerde deze avond in een andere dimensie en gebruikte zijn fluitje voor een door hemzelf geregisseerd programma. Voor de neutrale toeschouwer was dat weinig humorvol. In een rechte lijn tussen de doelen heen en weer sloffend over het kunstgras, daardoor situaties verkeerd inschattend en helemaal geen acht slaan op zijn assistenten. Ja voor het uitdelen van reprimandes! De enkele sprintjes die de heer Sinke trok waren vooral bedoeld om verhaal te halen als hij commentaar op zijn leiding hoorde of vermoedde. Zo werd in de eerste helft de assistent scheidsrechter van Rozenburg na een terecht gemaakte opmerking weggestuurd en de bank van Celeritas kennelijk streng toegesproken. Na een afgekeurd doelpunt wegens buitenspel en drie gemiste opgelegde kansen van Celeritas, kon het zo maar gebeuren dat de gelijkmakende 1-1 (buitenspel) pas om 20:51 uur viel. De tweede helft begint zodoende een kwartier later.

Gedurende de wedstrijd laat Rozenburg bij vlagen zien dat ze best wel kunnen voetballen en combineren. Na twee goed uitgevoerde counters die in de eindfase de precisie net misten, leidt weer zo’n moment na 12 minuten in de tweede helft tot de 1-2 door Nick de Bil.
    De tegenstander was voortdurend aan het mopperen op de leiding (en op elkaar) en waren met hun tackles en slidings geduchte kamikaze piloten. Rozenburg komt niet aan voetballen toe. Veel afvallende ballen en verkeerde passes worden door Celeritas opgevangen. Door deze fysieke tegenstand zijn de Rozenburgers de hele wedstrijd er meer op bedacht om geen extra blessures op te lopen.

Voor extra impulsen wisselde Celeritas Benjamin Calliste voor Ibrahim Richemel en niet veel later Jergo Leijdekkers en Abdoellah Tajdirti voor respectievelijk Selcuk Karendeniz en Mohammed El Kammouni. Zodoende werd het negen minuten voor tijd 2-2 en werd de eindstand twee minuten voor tijd bepaald op 3-2.

Aanstaande zaterdag 29 oktober komt Rijnmond Hoogvliet Sport op bezoek op Sportpark West. De verrichtingen van ons eerste team zijn in Rijswijk door de trainer van Rijnmond HS gadegeslagen. We zijn gewaarschuwd. Tot zaterdag.

Opstelling vv Rozenburg: Jeroen Brobbel (w. Tim Bekker), Lars Bekker (w. Sam Jongejan), Elroy van Seventer, Jordie de Groot, Najib Kissami, Alain Kers (w. Wessel Boertje), Stefano Garcia Tavares, Nick de Bil, Bethslot Woldeamanuel, Ibrahim Ayyildiz (w. Desley de Vliegh), Silvio Spiessens.

Scheidsrechter René Sinke toonde alleen aan RVC Celeritas spelers Abdoellah Tajdirti 1x geel en aan Joey Kleijn 2x geel (is rood).