• Dinsdag 15 maart 2022 stond voor Rozenburg het inhaalduel uit tegen de amateurs van Sparta op het programma. Deze wedstrijd werd met 3-1 verloren. Zoals bijna gebruikelijk werd de tegenstander aan een doelpunt geholpen. Stefano Garcia Tavares wilde de bal terugspelen op doelman Tristan Pols. Hij had daarbij een Sparta-aanvaller over het hoofd gezien die wel van dit buitenkansje gebruik maakte. 1-0.
      Garcia Tavares

Dezelfde Stefano Tavares zou in de 41e minuut rood krijgen voor het blokkeren van een doorgebroken speler. De stand was toen al 2-0.  Later bleek het scoreverloop niet het meest bijzondere van deze wedstrijd.
    Scheidsrechter Martin Witte presteerde het om in dit uitermate sportieve duel nog 4 x rood te tonen. Twee maal voor Sparta en nog twee maal voor Rozenburg, nl. voor Onur Can Zaif en Nick de Bil.

Onur Can Zaif    Nick de Bil

Uiteindelijk werd deze wedstrijd verloren door Rozenburg, terwijl ze niet veel onder deden voor Sparta. Nick de Bil nam de eretreffer voor zijn rekening. 3-1 werd de eindstand van deze wedstrijd.

Zaterdag 19 maart 2022 moest Rozenburg naar Hellevoetsluis. Dat deze tegenstander in de top meedraait deze competitie was in het begin van de wedstrijd niet veel van te zien. Na 7 minuten knalde Lars Bekker na een combinatie met Bethslot Woldeamanuel de bal tegen de lat. Na een kwartier kwam Rozenburg op een dik verdiende voorsprong. Bethslot Woldeamanuel speelde zich knap vrij een liet Hellevoetsluisdoelman Hoornweg kansloos. 0-1.

Bethslot Woldeamanuel       Lars Bekker, op dreef       Marnix Sonneveld, hamstring blessure

Rozenburg kon 5 minuten genieten van deze voorsprong. Maik den Ouden gleed uit waardoor Fabian Boekholt in balbezit kwam en redelijk eenvoudig de 1-1 kon scoren. Na 26 minuten kwam Rozenburg op achterstand door Serkan Yavuzyigitoglu. 2-1. Nog meer tegenslag voor Rozenburg, Marnix Sonneveld liep tegen een hamstringblessure op en moest zich laten vervangen door Jeroen Brobbel. Ruststand werd 2-1. Na de rust was er niet veel meer te genieten en te vermelden. De eindstand werd door Glen Stoffers bepaald op 3-1.

As. zaterdag 26 maart staat de thuiswedstrijd tegen CION op het programma.

Toon van Dijk.