• Zaterdag 15 april stond de wedstrijd Kethel Spaland – vv Rozenburg op het programma. Eenmaal op de A15 kwam al snel het bericht op de borden dat de A4 na het Kethelplein gesloten was. Het oponthoud in tijd viel mee en gelukkig nog net op tijd aanwezig voor de aftrap.
    Er werd gespeeld op het “Dak van Schiedam”. Een kunstgrasveld op het dak van een parkeergarage. Het gewone hoofdveld waar op gras gespeeld kan worden bleek van een discutabele kwaliteit en zo oneffen dat de gastheren uitwijken naar “Top of the world”. Feitelijk moest het veld worden “gerold” maar dat kwam in de planning van de gemeente (nog) niet voor. Dus kunstgras.
    Op deze hoogte waaide van doel naar doel een straffe frisse wind over het kunstgras. Dat klopte niet helemaal bij de aanwezige zon en de lente temperatuur. Maar ach de wedstrijd werd dan ook op hoogte afgewerkt.

• Maar goed, Nick de Bil was geschorst. Voor hem nam Wesley de Vliegh de honeurs waar.  Maik den Ouden nog geblesseerd en aan de ziekenboeg toegevoegd is Vince Lissenberg.

Tijdens de wedstrijd bleek in het geheel niet dat de thuisploeg 4 posities hoger staat op de ranglijst. De wedstrijd was in bleef in evenwicht. Het leek een typische 0-0 wedstrijd te worden.
    De thuisploeg had bij enkele fysieke ingrepen het geluk dat scheidsrechter Ricardo Ditz (die overigens goed floot) de kaarten in zijn zak hield.
    Wat Rozenburg mist is een echte spits en schotkracht. Hoewel van beide zijden de passing (de wind speelde ook een rol) onnauwkeurig was, was het soms net even een tikkie breed te veel.
    In de spaarzame gevaarlijke momenten redden beide doelmannen bekwaam. Benny van der Meer onderschepte de bal van een doorgebroken Daan Nesse. Aan de andere kant voorkwam Ruben Hortensius tot twee keer een voorsprong voor Rozenburg.

Er bleek nog niks aan de hand. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht en met nog een paar minuten te spelen kon de wedstrijd met 0-0 worden beëindigd. Rozenburg was vol in de aanval. Er waren in deze periode mogelijkheden de score te openen. Helaas werd een poeier naar voren door de alleenstaande Wessel Boertje wel onderschept maar zijn verdedigende kopbal viel niet goed. Glenn van Troost pikte de bal op en legde af naar de inlopende Daan Nesse: 1-0.
    Zo ongelukkig dat een potentiële 0-0 wedstrijd op deze manier geen punt oplevert.

Dan maar zaterdag tegen Vierpolders. De marge in punten met de nummer 9 slinkt wel.

Bert van der Vecht.