• Vierpolders capituleerde pas in laatste minuut door een kopbal van Davey:1-2. Om kampioen te worden waren er nog zes punten nodig in de laatste 5 wedstrijden van het seizoen. Drie punten dus vandaag gehaald. Ondanks het gemis van een aantal sterkhouders een mooi resultaat.  Jelle, Max, Liam, Julian en Daan waren niet inzetbaar. Jeroen Br. en Jeffrey waren hun vervangers. Bij Martijn is de kampioensstress zo hoog opgelopen dat hij met twee verschillende  kleuren schoenen voetbalt. Ook Casper was na langlopende blessure weer van de partij.

• Op het kleine maar gezellige sportcomplex in Vierpolders begon Rozenburg vol op de aanval te spelen. Vierpolders was in vergelijking met onze thuiswedstrijd wel veranderd in samenstelling. Meer lengte en goede verdedigers zorgde ervoor dat Rozenburg niet echt bij het doel kon komen. Afstandsschoten werden geblokt door het grote aantal verdedigers van Vierpolders. Hoekschop van Mitchell werd maar net naast gekopt door Jeroen Br. en schot van Davey op lat en even later op keeper, waren de gevaarlijkste kansen.

• Doordat Vierpolders teruggetrokken voetbalde waren er eigenlijk geen kansen voor het doel van Rick. Grootste kans in de eerste helft was de voorzet van de hardwerkende Jeffrey die Maxim, tot schrik van Nando, voor hem liet lopen.

•

Tweede helft probeerde Rozenburg weer door te drukken om de winstpunten te behalen. Een assist van Jochem naar Jeffrey, die behendig vrij draaide, bracht de verlossende goal: 0-1. Lang duurde de voorsprong niet want Vierpolders kwam via een lange bal in het doelgebied van Rick. Een soort driebander van de aanvaller, Jochem en Rick ging zachtjes over de doellijn: 1-1. Toch wel een tegenslag voor Rishi en zijn mannen.

• Vierpolders wilde kostte wat het kost ons niet laten winnen. Kon door al het blauw in strafschopgebied Vierpolders  soms niet eens onze jongens zien. Uitgespeelde kansen kwamen er dus sowieso niet en Rozenburg moest oppassen op de counters. Een hoekschop in de laatste minuut van de wedstrijd werd met al zijn aanwezige kracht door Davey richting doel gekopt. De bal veranderde nog van richting en keeper stond daardoor op verkeerde been: 1-2. Een zichtbaar ontladende reactie bij Rozenburg en teleurstelling bij Vierpolders die lang stand hadden gehouden.

• Met nog minimaal drie punten te halen in vier wedstrijden om bovenaan te eindigen een mooi vooruitzicht.

Verslag en foto’s: CoSp@n en Jeroen.

Extra foto’s op Instagram:  #cockspan56