• Woensdag 30-11-2022 VVRozenburg 18-2 tegen Spijkenisse 18-3

1ste helft

Wat een mooie sfeer bij deze thuiswedstrijd tegen Spijkenisse. Er zijn veel supporters voor Rozenburg aanwezig. De eerste 5 minuten had Rozenburg veel kansen maar er werd nog niet gescoord.

Vrij snel na deze 5 minuten kwam er een goede diepe bal van Luca Eikelboom die hem geeft aan Maik Vos en die schiet hem langs de keeper en de eerste goal is een feit. Op de tribune gaat het flink tekeer voor dit gescoorde doelpunt. Paar minuten daarna krijgt Luca Eikelboom een perfecte bal voor zijn voeten en schiet hem jammer genoeg de parkeerplaats op.

Hierna gaat Rozenburg alleen maar beter voetballen en gaan de doelpunten aan de lopende band erin. Met oa een goal van Benjamin van Oudenaarden na een assist van Maik Vos. Daarna worden Dinand van de Borden, Batu Bayka, Ruben Vriesen, Yad Kawa Ali en Desley Ouwehand ingebracht. Dinand van de Borden die geeft de bal voor vanaf de middencirkel en Ruben Vriesen die mist de bal waardoor de keeper de bal niet verwacht en toch schiet Dinand van de Borden de bal erin.

Hierna krijgt Rozenburg een vrije tap van 20 meter Dinand van de Borden gaat klaar staan voor de vrije trap en schiet hem mooi in de linker bovenhoek. De suppoters op de tribune gaan helemaal los want Rozenburg staat nu al 4-0 voor.

Rozenburg had een goede kans maar de keeper schoot hem over de achterlijn waardoor Rozenburg een corner krijgt, Dinand van de Borden neemt de corner geeft hem voor en wordt er 2 keer op goal geschoten maar 2 goede reflexen van de keeper zorgt ervoor dat er helaas niet word gescoord. Maar daarna komt de bal voor de voeten van Benjamin van Oudenaarden en de 5-0 is een feit.

Rust

2de helft

Spijkenisse begint goed aan de 2de helft en drukt Rozenburg terug op de eigen helft, Spijkenisse speelt veel op de helft van Rozenburg maar komt niet echt tot een goede kans. Hierna geeft Salman Ahmed de bal voor vanuit een corner en wordt er slecht uitverdedigt door Spijkenisse en komt de bal weer in de voeten van Benjamin van Oudenaarden en tikt hij de bal in het goal.

Hierna pakt Rozenburg door en speelt aanvallend voetbal Batu Bayka pikt de bal rechts van de 16 meter op en gaat 3 man voorbij en schiet hem tussen de keeper en de paal door.

Spijkenisse ging steeds slechter uitverdedigen waardoor Uros Paunov de bal op pikt en geeft een goede bal op Desley Ouwehand, Desley Ouwehand gaat 1 op 1 en schiet hem koelbloedig langs de keeper. En zo eindigt de wedstrijd met 8-0 voor Rozenburg met geweldige supporters en zo hebben we de buit weer binnen gehaald in deze koude avondwedstrijd.

Einde wedstrijd.