• Spijkenisse was de club tegen wie we nog twee keer moesten spelen. Vandaag dus thuis met een goed gevulde reservebank: alleen Yordis, Ryan en Casper zaten op de tribune. Het eerste had voor de wedstrijd tegen Piershil geen spelers nodig, zoals afgelopen dinsdag tegen Jonge Spartaan. In de rust wisselde de trainer dus vijf spelers tegelijk tegen een sterk Spijkenisse dat conditioneel tekort kwam.

• Het was al snel dat Liam de bal op de slof nam na een afgeslagen hoekschop. De bal ging via onderkant lat het doel in: 1-0. Spijkenisse moest even bijkomen van de snelle goal. Na een overstapje van de weer sterk spelende Max, had Nando een tweede doelpunt op het bord kunnen zetten. Zijn schot ging echter net over. Spijkenisse kwam terug met vooral de nummer 12 als kwelgeest voor onze verdediging. Een vrije trap stuiterde over Rick het doel in: het strak gemaaide veld oogde glad maar de bal stuiterde vooral in de doelgebieden meerdere kanten op:1-1. Rozenburg raakt niet zo gauw in paniek en al snel scoorde Julian koppend uit een hoekschop: 2-1.

•

Met maar 1 wissel was Spijkenisse niet van plan zich gewonnen te geven. Met een paar steekpassen kwamen ze dicht in het doelgebied. Rick stopte volgens de scheidsrechter een keer niet de bal maar de speler af: penalty. Zo kwam de stand weer gelijk: 2-2. De wedstrijd werd hierna wat grimmiger, maar Amado kon het spel goed in bedwang houden. Als Nando de bal goed op Omer passt  is hij die vallend de bal klaarlegt voor Max: 3-2.

•

Tweede helft dus een ander Rozenburg met meer fysieke kracht en een wat simpeler speltype. Spijkenisse conditioneel uitgespeeld( misschien ook door gebrek aan wissels). Irritaties volgden aan beide kanten. Gelukkig hielp de keeper van Spijkenisse ons aan twee gemakkelijke doelpunten.

•

Een voorzetachtig schot van Mitchell stuiterde( veld?) pardoes over de keeper het doel in: 4-2. Niet veel later greep hij mis bij een schot van Max: 5-2. De wedstrijd is dan gespeeld en vooral de irritaties vallen dan nog op. Als Julian de bal netjes aflegt is het Mitchell die de eindscore van 6-2 op het bord doet schrijven.

• Dertien wedstrijden gespeeld met even zoveel overwinningen en een voorsprong van tien punten op de nummer twee. Volgende zaterdag geen competitie maar voor de achtste finale bekertoernooi naar Rijnmond Hoogvliet Sport.

Verslag en foto’s: CoSp@n