• Afgelopen zaterdag stond er voor de JO15-1 een heuse derby op het programma tegen vv Brielle JO15-1. Rozenburg JO15-1 dat uitkomt in de 1e klasse is daar nog ongeslagen en stond voorafgaand aan de wedstrijd tegen Brielle op de tweede plaats achter de Briellenaren maar wel met een wedstrijd minder. Dus bij winst van de rood-gelen zou het over Brielle heen kunnen gaan en de leiding overnemen.

Bij Rozenburg wat twijfelgevallen, zo kon Ties Brouwers niet spelen ivm een voetblessuren en moest in de warming-up gekeken worden of Thijs verschuuren en Quinten Felomina fit genoeg waren om te spelen. De laatste 2 kwamen goed door de test.

Om 9.45 uur werd er afgetrapt en was het Brielle die het initiatief nam. Rozenburg JO15-1 leek in de openingsfase onder de indruk van de fysiek sterkere Briellenaren. Toch kwam Rozenburg niet echt in de problemen ondanks het overwicht van Brielle. Verder dan een paar hoekschoppen kwam Brielle niet.

Na een kwartier spelen kwamen de Rozenburgers steeds beter in de wedstrijd en namen ze langzamerhand het initiatief over en kwam er met name aan de rechterkant een aantal keren gevaarlijk door. Rozenburg JO15-1 speelde vanuit een goede  organisatie, iets waar veel tegenstanders van Rozenburg geen raad mee weten. Ze houden het veld klein en komen er op de juiste momenten snel uit. Zo ook afgelopen zaterdag was het na een snelle aanval over links Desley de Vliegh die de 1-0 na 25 minuten tegen de touwen schoot. Met een 1-0 voorsprong voor de rood-gelen gingen beide ploegen de rust in.

In de beginfase  tweede helft probeerde Brielle wel aan te dringen maar werd nooit echt gevaarlijk. Rozenburg daar in tegen kwam steeds gevaarlijker door. Het was dan ook Ryan Spaans die na een snelle aanval over rechts kon doorbreken en de 2-0 op het scorebord zette. Hierna was Brielle van slag en mocht het van geluk spreken dat Rozenburg JO15-1 niet uitliep naar een hogere score.

In de eindfase kwam Brielle nog terug tot 2-1 na een slordigheid aan Rozenburg zijde maar verder dan dat kwam Brielle niet, mede door goed keeperswerk van Brienne Luijt.

Rozenburg JO15-1 nam hierdoor de koppositie over van Brielle en behield haar ongeslagen status. Dit is een uitermate knappe prestatie met een team wat voor het overgrote deel uit eerstejaars bestaat en uitkomt in de 1e klasse.

Volgende week speelt Rozenburg JO15-1 een uitwedstrijd in Maassluis tegen MSV ’71 JO15-1.