• Na de nederlaag in Gouda tegen 1e klasser ONA, waarin Rozenburg een meer dan verdienstelijke wedstrijd speelde, was nu het Haagse HMSH de tegenstander op sportpark West in de bekercompetitie. De Hagenezen komen dit seizoen uit in de 2e klasseC. Rozenburg moest het deze keer doen zonder doelman Unal Can Bayka, Vince Lissenberg en Lennart Quak.

In de 1e 20 minuten was er weinig opwindends te signaleren met nagenoeg geen doelpogingen. Rozenburg kwam goed weg toen een bal de Rozenburgse doellat raakte. In de 26e minuut was het wel raak. Een vrije trap vanaf de zijkant werd in één keer op de spreekwoordelijke pantoffel genomen wat de 0-1 betekende. Rozenburg kreeg ook wel mogelijkheden maar door onnauwkeurigheid van de Rozenburgers enerzijds en goed keeperswerk van HMSHdoelman Ismael Oruc anderzijds kwam het niet tot scoren. Bij een 0-1  ruststand werden door beide ploegen de kleedkamers opgezocht. Vlak na de pauze behoorlijke kansen voor o.a. Floris vd Heuvel en Bryan vd Laan maar er kon helaas niet gescoord worden. Na een uur voetballen kwam in 2 minuten tijd de ommekeer. Eerst maakte Bryan vd Laan de 1-1 en een minuut later volgde 2-1 van Nick de Bil. Marnix Sonneveld had inmiddels de plaats ingenomen van Paul Santra. HMSH moest nu een andere speelwijze hanteren. Na de 0-1 ging alles in een heel laag tempo, dit mocht ook allemaal van de opvallend leidende scheidsrechter Takacs. Nu moest men die tactiek laten varen en ging men op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam er dan ook in de 77e minuut, na een afgeslagen hoekschop werd de bal laag in de door iedereen verlaten verre hoek geschoten.

2-2 Werd de eindstand na een wedstrijd waarin Rozenburg bij vlagen behoorlijk voetbal liet zien. Dit geeft de burger moed en hopen dat deze lijn voortgezet kan worden in de volgende bekerwedstrijd as. zaterdag thuis om 14.30uur tegen Vitesse Delft.

Toon van Dijk.