• Onder prima omstandigheden voor het publiek, warm zonnetje en een koud biertje, gingen GHVV’13 en Rozenburg aan de slag. Bij Rozenburg ontbraken Bryan vd Laan (geschorst) en Sander Kraaijeveld (schoolactiviteiten). Hierdoor maakte Bethslot Woldeamanual zijn debuut als basisspeler in de hoofdmacht. Op een droog en stroef veld was er weinig te genieten.GHVV ’13 nam het initiatief hetgeen leidde tot wat kleine kansen.In de 20e minuut was het echter wel raak. GHVVer Stefan Kerkhof kon de bal ongehinderd achter Silvio Spiessens koppen. Het was aan de Rozenburgdoelman te danken dat de achterstand niet verder opliep. De ruststand werd bepaald door Rozenburgaanvaller Omer Faruk Ayyildiz  die de gelijkmaker binnen kon koppen.

• GHVV’13 kwam als meest wakkere ploeg uit de kleedkamer. Robin de Ridder ging alleen op Silvio Spiessens af maar laatstgenoemde wist wederom redding te brengen. In de 60e minuut veroorzaakte Paul Santra een strafschop. Randy de Macker mocht vanaf 11 meter aanleggen, maar Silvio Spiessens stopte deze inzet. Vijf minuten voor tijd kwam GHVV’13 toch op voorsprong door Rick de Vries die van dichtbij raak schoot.

??Link naar alle foto's:

De koek was echter nog niet op. Omdat GHVVer Jordi Breestraat hands maakte in zijn eigen zestienmetergebied kon arbiter van der Born niets anders doen dan de bal op de "stip" te leggen. Tevens moest de GHVV-verdediger wanwege zijn 2e gele kaart het veld verlaten. Vince Lissenberg schoot vanaf 11 meter raak. Eindstand 2-2. Meer zat er ook niet in voor Rozenburg. Bij een zege had men goede zaken kunnen doen in de stand van de 3e periode.

De volgende wedstrijd staat op de rol voor 12 mei thuis tegen Rockanje. Voor deze wedstrijd zoeken we nog iemand met journalistieke ambities die een verslag van deze wedstrijd wilt maken, en iemand die als omroeper zou willen fungeren.

Toon van Dijk