• Na de ongelukkige nederlaag tegen SVS was het zaak voor Rozenburg om de draad weer op te pakken.

Dat moest dan gebeuren in de lastige uitwedstrijd tegen NSVV met Stefan van Es als vervanger van de geblesseerde Maik den Ouden. Regillio van Buuren werd de voorstopper en speelde daar een prima partij. NSVV begon sterk aan de wedstrijd maar was niet  bij machte om te scoren. Regelmatig was Ünal Can Bayka een sta  in de weg . Bij één van de spaarzame aanvallen in de 1e helft scoorde Jordie de Groot de 0-1. Van ca. 20 meter schoot hij de bal in het vijandelijke doel. Meevaller was dat de bal onderweg door een NSVVer zodanig van richting werd veranderd, dat NSVVdoelman Melvin Kruijthof kansloos was. 0-1 werd ook de ruststand. Waar iedereen had verwacht dat de thuisclub Rozenburg onder druk zou zetten kwam bedrogen uit. Misschien had NSVV wel wat vaker balbezit, maar de grote scoringskansen waren toch echt voor Rozenburg. Het zal niet de bedoeling zijn geweest van de Roodgele brigade van trainer Nauta, maar het bleef spannend tot de laatste minuut omdat de ene na de andere grote kans om zeep werd geholpen. In  de 89e minuut soleerde Bryan van der Laan door de NSVVdefensie en liet de 0-2 aantekenen.  Weg spanning? Neehoor, 30 seconden later scoorde Boyd van Andel de 1-2. En omdat de goed leidende scheidsrechter Albert de Jong besloot om er nog 4 minuten speeltijd aan toe te voegen bleef het billenknijpen voor alles wat Rozenburg was, totdat Bethslot Woldeamanuel na een prima pass van Marnix Sonneveld de 1-3 voor zijn rekening nam. Een 1-3 zege bij NSVV was een feit!

Door dit uitstekende resultaat blijft Rozenburg lijstaanvoerder van de 2e klasseD en houdt daardoor ook zicht op het periodekampioenschap na de 1e acht wedstrijden! Maar eerst staat de thuiswedstrijd tegen Alaxandria 66 op programma en wel as. zaterdag om 14.30uur.

Toon van Dijk