• Regels voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar

• Zij mogen overal gezamenlijk buiten sporten.
    • Zij hoeven bij het sporten geen 1,5 meter afstand te houden.
    • Zij mogen wedstrijden spelen, maar alleen met teams van de eigen sportvereniging.
    • Kinderen tot en met 12 jaar mogen naar zwemlessen voor het A-, B-, of C-diploma. Kleedkamers en toiletten zijn open voor de kinderen die zwemles hebben.

Regels voor jongvolwassenen vanaf 18 tot en met 26 jaar

• Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
    • Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten.
    • Zij kunnen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld op trapveldjes.
    • Zij hoeven bij het sporten op deze aangewezen locaties geen 1,5 meter afstand te houden.
    • Zij mogen wedstrijden spelen op de sportvereniging. Maar alleen met teams van de eigen sportvereniging.

Regels voor volwassenen vanaf 27 jaar

• Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
    • Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten met maximaal 4 personen. De instructeur/trainer telt niet mee.
    • Zij kunnen met maximaal 4 personen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld een trapveld. De instructeur telt niet mee. Zij spelen geen wedstrijden.

Basisregels voor alle sporten en sporters

• Kleedkamers, douches en kantines van sportverenigingen zijn dicht.
    • Geen publiek bij trainingen en wedstrijden.
    • Blijf thuis bij klachten en laat je testen.

Maatregelen voor sportkantines

De horecaregels zijn ook van toepassing op de kantine. Sportkantines zijn daarom verlicht gesloten sinds 29 september 2020. Het doel is om sport door te laten gaan, maar te voorkomen dat grote groepen mensen bij elkaar komen. De kantine gaat weer open zodra wordt besloten dat dit op een veilige en verantwoorde manier kan.